Tietoja minusta

Oma kuva
Täydellistä autoa etsivä keskiluokkainen "ikuinen lapsi". Tehokas sen olla pitää, ylellinen ja mukava...no vähän kaikkea itseasiassa, yleensä saksalaisista tuppaa nuo kaikki ominaisuudet löytymään. Kai ne kakrutkin pitäisi mahtua kyytiin ja tavaratkin. Siitä huolimatta tästä blogista ei löydy mitään etuvetoista muovista kopperoa, jossa on kodinkone moottorin paikalla. Lähinnä taka- tai nelivetoisia ajajan autoja, noh yksi poikkeus käytettyjeni listalla on sääntöä vahvistamassa. Eikä "pakko olla V8" asennetta kompensoimassa pientä...sielua. Oli alla sitten sähkömoottorit, diesel, hybridi tai V8, niin kunhan koneessa ja/tai kulkineessa on intohimoa tms viehätystä, niin autokriitikko antaa hyväksyntänsä. Käytettyjen autojen omistajakokemuksia ja piakkoin myös käytettyjen/uusien koeajoja. Myös "muita jaaritteluja" osio, jossa kommentoin yleisesti liikennettä, lainsäädäntöä ja liikennekulttuuria.

Autojen muotoilu ja mallinimet

Tässäpä rikas suoni hupia tutkittavaksi ja ihan ensimmäisenä tulee mieleen:

Citroen Cactus
Perinteisesti kuramatot on pidetty auton jalkatilassa, mutta joku Citroenilla keksi, että ne pitää naulata oviin kiinni auton ulkopuolelle! Vai tiedostaako valmistaja ajajiensa keski-iän olevan vähän "ehtoon puolella" ja on laittanut pehmusteet oviin, kun parkkeeraaminen kolhimatta muita autoja ei onnistu kuitenkaan. Mikseivät samantien laittaneet piikkejä oviin, kun nimikin kerran on Cactus, olisihan siinäkin oma Citikka ollut suojassa ja Cactusten kokoontumisajot huononäköisine seniorikuskeineen olisivat olleet televisioimisen arvoinen spektaakkeli.

Opel Mokka
Täh?!? Mikä komitea tämän nimen päästi läpi? Tuleeko kohta spessuversio "Tummapaahto"?!? Se kyllä kuulostaa jo Afrikkalaiselta seksilelulta, "paahtaa koko yön"! Älkää Opel tehkö sitä, armoa. Vai olikohan nimeen tullut vahingossa yksi K-kirjain liikaa?
Ei kyllä nimi taida olla ainoa pahentava tekijä tässä tapauksessa, suunnittelija on selvästi nauttinut jotain paljon Mokkaa vahvempaa.